Keresőoptimalizálás

keresőoptimalizálás vagy weboldal optimalizálás lényege, hogy olyan honlapot készítsünk, amely a Google találati lista természetes találatai között minél több szóra, minél jobb helyen jelenik meg.

A keresőoptimalizálás már a weboldal tervezésekor kezdődik és nem ér véget akkor, amikor a honlap publikussá válik. A keresőoptimalizálás egy gondolkodásmód és egy folyamat is egyben.

Miért fontos, hogy egy weboldal optimalizált legyen?

Egy weboldal akkor hatékony, ha onnan megkeresések vannak, ha segít a vállalkozás bemutatásában, a vevők meggyőzésében és nem utolsó sorban megtalálásában. Ma már elsősorban az interneten keres az, aki valamit venni szeretne. Ha mást nem is, de még a fogyasztási cikkek árait is a neten nézik meg. Sőt, boltok, szolgáltatások nyitvatartási idejét, elérhetőségét is az interneten keresik meg a személyes felkeresés előtt.

A weboldal optimalizálás biztosítja, hogy az interneten keresgélők rábukkanjanak a vállalkozásra. Egy részükből aztán vevő lesz, más részük esetleg feliratkozik a hírlevélre, RSS csatornára, megint mások többet nem térnek vissza. A keresőoptimalizálás biztosítja, hogy a látogatók minél szélesebb körét lefedjük, hogy a weboldal látogatószáma kellően magas legyen ahhoz, hogy a szokásos konverziós ráta mellett is elég vevő legyen.

A weboldal optimalizálás látogatószámot biztosít.

Keresőoptimalizálás 2013

A keresőoptimalizálás folyamatosan változik, részben amiatt, ahogyan a Google változtatja a keresési algoritmust, részben pedig azért, mert a felhasználói szokások is változnak. Optimalizálással és weboldal készítéssel foglalkozni nem egy “hátradőlős” játék… 7 éve csináljuk, látjuk, hogy az optimalizálás egyre több tanulást és erőfeszítést kíván.

Mik a keresőoptimalizálást befolyásoló tényezők 2013-ban? És vélhetően a további 3-4 évben…

  • a találati lista (amelynek az élére szeretnénk kerülni) nem egy abszolút lista; befolyásolja, hogy ki milyen böngészőt használ, van-e gmail fiókja vagy nincs, mik a keresési előzmények stb. – a helyezés +/- 5 hely biztonsággal mondható meg
  • magyar viszonyok között is létezik már (megfigyeléseink szerint) a 3 hónapos Google sandbox – egy újonnan induló honlap 3-4 hónapig még akkor sem rúg labdába, ha nagyon jó ajánlólevelei vannak
  • a Google Pingvin nevű algoritmusváltás óta nyilvánvaló, hogy manipulatív eszközökkel egyre nehezebb lesz felkerülni, illetve a korábban hatékony linkstratégiák rendkívül labilissá váltak
  • a not provided (nem megadott) kulcsszavak növekvő aránya a webstatisztikában lehetetlenné teszi a kulcsszó elemzéseket, és új elemzési módszerek kifejlesztését teszi szükségessé
  • új szakterületek alakulnak az online marketingen belül, mert minden hatékony tartalomfejlesztésről szól
  • a verseny a honlapok között annyira élesedik, hogy egy eladó-centrikus weboldal lassan labdába sem rúg egy fogyasztó-centrikus mellett – kulcsszavak: webergonómia, UX
  • a természetes találatokat kiegészítő “hagyományos” online hirdetési formák átgondolást igényelnek, ugyanis egyre erősödik a reklámkerülés

 A sikeres weboldal nemcsak a keresőoptimalizálásról fog szólni. Komplex megközelítés szükséges: marketing pozícionálás, tartalom stratégia, webmarketing terv, webergonómia.

A keresőoptimalizálás területei

1. tartalomfejlesztés (content marketing)

A keresőoptimalizálás nem lehetséges megfelelő mennyiségű és minőségű tartalom (szöveg) nélkül. A weboldal készítés Achilles-sarka, de ha valaki nem tud eredeti és informatív tartalmat nyújtani a potenciális vevőknek, akkor biztosan lesz más, aki tud..

A tartalomfejlesztést is egy előre kidolgozott stratégia szerint érdemes végigvinni.

2. kulcsszó stratégia

A long tail és a short tail kulcsszó stratégiák egyaránt működhetnek, azonban ezen a területen sem árt hozzáértő szakember segítségét kérni. Ugyanis a nagy szakmai titkokat nem szokás kiteregetni…

3. weboldal felépítés

A weboldal logikai tervezésétől kezdve a választott programozási megoldásokig sok területen kell figyelembevenni a keresőoptimalizálási igényt. Néhány példa: a menüpontok elnevezése, URL-ek beállítása, meta tag-ek használata, a tartalom megfelelő felépítése programozási szempontból stb.

4. képek, videók optimalizálása

Annak ellenére, hogy az internet hozzáférés gyors, mégis fontos, hogy a képek és videók gyorsan letöltődjenek, ugyanis az oldal sebessége is tényező a keresőoptimalizálásban. Ezen túlmenően a képek és videók megfelelő címkézése is fontos, de megfelelő hozzáértéssel, ugyanis a manipulációt ezen a téren is bünteti a Google.

5. Google Webmestereszközök

A keresőoptimalizálás egyik fontos információforrása a weboldalhoz kapcsolt Google Analytics és Google Webmestereszközök fiók, illetve a releváns Google alkalmazások használata (pl. rel=author beállítás, Google+ fiók stb.)